TERMENI ȘI CONDIȚII DE ACCESARE A SERVICIILOR MEDICALE

Pentru ca intelegem posibilitatea ca accesarea serviciilor medicale sa fie dificila, va oferim in continuare un set de principii si reguli despre cum se pot folosi si accesa serviciile medicale in cadrul ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE .

In functie de evolutia legislatiei, a serviciilor pe care le oferim si a locatiilor in care oferim aceste servicii medicale, acest document poate suferi modificari. Intotdeauna, pe www.medic-orl.ro sau vom avea ultima varianta aplicabila.

Prezentul document isi propune sa prezinte principiile si principalele reguli pe care trebuie sa le respecte un pacient care doreste sa beneficieze de servicii medicale in cabinetul nostru. Termenii şi Condiţiile de accesare sunt regulile minimale se completează cu prevederile legislației în vigoare.

Acest document respecta principiul egalitatii de tratament fata de toti pacientii, bazat pe criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori activitate sindicala, respectand totodata conditiile comerciale agreate prin contracte.

Prin efectuarea programarii, respectiv prin prezentarea si acceptarea inregistrarii in lista de pacienti care s-au prezentat pentru efectuarea unui serviciu medical in cabinetul nostru, va exprimati acordul pentru respectarea acestor termeni si conditii de accesare a serviciilor medicale in cadrul cabinetului nostru.

I. DEFINIȚII

  1. Acordul pacientului informat – consimtamantul pacientului in vederea prestarii serviciilor medicale, care are forma prevazuta de OMS 1411/2016
  2. Asigurat / Pacient CAS – este acel pacient care acceseaza servicii medicale decontate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate;
  3. CAS – Casa de Asigurari de Sanatate cu care ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE se afla in contract;
  4. Pacientul – este persoana care utilizează Serviciile Medicale in cadrul ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE.
  5. Termeni si conditii de accesare – sunt toate dispozitiile prevăzute în continuare care se aplica tuturor accesarilor de servicii medicale de către Pacienti in cadrul ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE.

II. PRINCIPII APLICABILE TUTUROR PACIENȚILOR

  1. Serviciile medicale pot fi accesate de catre Pacienti, de regula, de luni pana vineri in intervalul orar 09.00 – 12.00/ 14.00 – 18.00.  ORL CLINIC – DR.LAURA ASAFTE poate modifica programul de functionare al cabinetului dupa cum va considera de cuviinta.
  2. Accesarea serviciilor medicale se efectueaza pe baza de programare telefonica efectuata la numarul: 0730.00.00.50 conform programului comunicat pe site-ul www.medic-orl.ro precum si prin programare online prin intermediul site-ului www.medic-orl.ro.
  3. Comunicarile de tip sms sau e-mail, cum ar fi dar fara a se limita la programarile solicitate, informari privind rezultatele investigatiilor efectuate sau eventuale resturi de plata inregistrate, informari privind procedurile operationale/sistemele ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE, care au impact asupra modalitatii de desfasurare a activitatii medicale, nu au caracter promotional, scopul acestora fiind de a asigura o buna desfasurare a serviciilor medicale solicitate de pacienti.
  4. In mod exceptional, programarea ta poate fi decalata, atunci cand personalul medical acorda ingrijiri in cazuri prioritare din punct de vedere medical sau in cazuri care necesita o atentie / supraveghere medicala sporita.
  5. Pentru urgente medicale (urgenta asa cum este definita din punct de vedere medical – stare medicala sau chirurgicala, a carei debut este brusc, si care se manifesta prin simptome de o severitate suficienta, si pentru care un medic prudent, care poseda cunostinte medicale si care actioneaza cu buna-credinta si in conformitate cu standardele medicale internationale, ar considera ca in lipsa acordarii atentiei medicale imediate ar duce la insuficienta fizica grava sau deces), va recomandam sa va adresati celei mai apropiate unitati medicale cu profil de urgenta. ORL CLININC – DR. LAURA ASAFTE nu este autorizata ca Unitate de Primiri Urgente, asa cum este definita de lege.
  6. Serviciile medicale decontate de Casele de Asigurari de Sanatate cu care ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE se afla in contract sunt disponibile in limita fondurilor existente.
  7. Pacientii si ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE au obligatia de a cunoaste si respecta dispozitiile legale aplicabile, respectiv Legea 95/2006, Legea 46/2003 si actele legislative conexe, Pacientii neputand invoca in apararea lor necunoasterea legii.
  8. ORL CLINIC – DR. LAURA SAFTE isi propune sa acorde servicii medicale la cele mai inalte standarde de calitate. In cazuri exceptionale, rezultatul serviciilor prestate de personalul medical al ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE poate sa difere de rezultatul dorit de Pacient. Va reamintim ca obligatia medicala este o obligatie de diligenta, la nivelul actual de cunostinte fiind imposibil sa garantam rezultatul serviciilor oferite. Intotdeauna pacientul are dreptul sa primeasca o a doua opinie medicala.

III. REGULI APLICABILE TUTUROR PACIENȚILOR

  1. Pacientul va  respecta programul cabinetului fara a putea face sesizari legate de faptul ca nu au fost lasati sa intre in clinici inainte de inceperea programului sau dupa terminarea lui.
  2. Pacientilii CAS vor avea acces la servicii medicale decontate de CAS doar dovedind calitatea de asigurat prin prezentarea cumulativa a urmatoarelor documente: (i) cardul de asigurat CAS; (ii) biletul de trimitere emis in conditiile CAS, si (iii) cartea de identitate.
  3. Accesul la servicii medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale, se poate face numai personal, dupa identificarea pacientului, identificare care se poate face numai pe baza unui act de identitate/ pasaport cu poza. Pentru eliberarea rezultatelor catre o alta persoana decat Pacientul vor fi necesare prezentarea de documente suplimentare, conform procedurilor ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE. In cazul pacientilor fara discernamant, informatiile vor fi prezentate apartinatorilor / reprezentantilor legali.
  4. Accesul la serviciile medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale a unui pacient minor, se pot face numai dupa identificarea Pacientului si a apartinatorului care insoteste minorul.
  5. La inregistrarea Pacientilor minori in vederea accesarii serviciilor medicale, in sistemul informatic al ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE, parintele / reprezentantul legal / apartinatorul / persoana care solicita programarea va comunica datele de identificare al parintilor sau al reprezentantului legal al Pacientului minor.
  6. Parintii / reprezentantii legali ai copiilor au obligatia ca in cabinetul ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE sa nu lase copiii nesupravegheati. Nu ne asumam raspunderea pentru eventualele evenimente in care copiii se accidenteaza datorita neatentiei tutorilor.
  7. In acord cu prevederilor Codului Fiscal, va informam ca nu emitem factura pentru serviciile medicale prestate, la solicitarea pacientilor, pe numele unor persoane fizice si / sau juridice (societati cu raspundere limitata, PFA, PFI, s.a.m.d.) decat daca a fost incheiat cu respectiva entitate juridica, in prealabil, un contract de prestari servicii medicale specific pentru serviciile acordate pacientului.
  8. IV In cazul in care serviciile medicale de care Pacientul CAS a beneficiat nu sunt suportate de CAS, indiferent de motive, Pacientul este obligat sa achite contravaloarea serviciilor medicale.
  9. Faptele, actele sau gesturile obscene, proferarea de injurii, expresiile jignitoare sau vulgare, amenintari cu acte de violenta sau orice alte acte impotriva Personalului Prestatorului si a celorlalte persoane din incinta sau deteriorarea, distrugerea sau sustragerea bunurilor ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE, de natura sa tulbure ordinea si linistea publica sau sa provoace indignarea persoanelor ori sa lezeze demnitatea si onoarea acestora sau a ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE nu sunt tolerate. In cazul in care Pacientul sau apartinatorii acestuia savarseste una din faptele, actele mentionate mai sus, ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE va solicita imediat evacuarea Pacientului / apartinatorilor acestuia din incinta locatiei. In cazul nasterii unei situatii conflictuale, angajatii ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE vor putea solicita imediat interventia echipelor de interventie ale companiilor private de paza si protectie cu care aceasta colaboreaza, si/sau interventia Politiei.
  10. In cazul unor evenimente de genul celor mentionate la punctul 15 de mai sus, ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE poate restrictiona accesul oricarei persoane implicate in incident la serviciile medicale disponibile in cadrul ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE, avand dreptul de a rezilia unilateral orice contract anterior incheiat cu Pacientul sau in favoarea Pacientului.
  11. Este interzis fotografiatul, inregistrarea video si audio, atat in spatiul de asteptare, receptie cat si in cabinetele medicilor/asistentelor, fara permisiunea prealabila scrisa a acestora.
  12. In cazul investigatiilor in care este necesar acordul exprimat in scris sub forma de consimtamant medical, lipsa semnaturii pacientului de pe formularele specifice echivaleaza cu lipsa consimtamantului, caz in care se va opri de indata furnizarea serviciilor medicale solicitate.

IV. CONSULTAȚII ONLINE

Consultatiile online sunt un serviciu din categoria telemedicinei, care permit interactiunea medic-pacient in mediul online, prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare. Serviciul de consultatii online este disponibil ca o alternativa a consultatiilor in prezenta pacientului in cabinetul medicului, nu isi propune sa inlocuiasca consultul medical de specialitate si este limitat in ceea ce priveste posibilitatea de diagnosticare.

Informatiile cu caracter medical furnizate de medici sunt date doar pe baza simptomelor pe care dumneavoastra le descrieti. Este raspunderea pacientului sa ofere o descriere cat mai corecta sau completa a simptomelor, a starii generale de sanatate, a medicatiei folosite sau tratamente indicate de alti medici si neurmate in totalitate, istoric medical si orice posibililor factori externi cu care pacientul a intrat in contact (ex. persoane cu afectiuni transmisibile, calatorii, substante de orice natura etc).

Avand in vedere limitarile tehnologice si legislative de la acest moment, prin accesarea acestui serviciu reprezinta declaratia dumneavoastra ca intelegeti limitarile serviciului de consultatie online astfel cum sunt explicate in acest document.

Consultatiile vor fi oferite de catre medicii ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE, in cazuri speciale de la domiciliu, cu asigurarea confidentialitatii medic-pacient. Pacientul este, la randul sau, responsabil pentru asigurarea confidentialitatii in spatiul de unde acceseaza consultatia.

Sesiunea de consultatie nu va fi inregistrata, si nicio imagine sau amprenta vocala nu va fi stocata de catre ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE ca urmare a sesiunii de consultatie online. Este interzisa inregistrarea acesteia de catre pacient. In caz contrar, medicul va opri consultatia la momentul in care o va sesiza, reamintind pacientului interdictia.

Informatiile cu caracter medical pe care medicul le va obtine sau determina in cadrul consultatiei vor fi notate in raportul medical al pacientului, intocmai ca in cazul unei consultatii clinice, in cabinet.

Avand in vedere limitarile tehnologice si legislative de la acest moment, prin accesarea acestui serviciu reprezinta declaratia dumneavoastra ca intelegeti limitarile serviciului de consultatie online, astfel cum sunt explicate in acest document.

Consultatiile online, fara prezenta fizica a pacientului in cabinet, se preteaza doar anumitor specialitati medicale si prezinta anumite caracteristici, dupa cum urmeaza:

  • Se vor putea oferi consultatii doar pentru afectiuni de gravitate cel mult medie, implicand o stare general buna a pacientului, cu simptome cu debut recent, de pana la cateva zile;
  • Se vor putea oferi de asemenea controale dupa vizite anterioare, pentru interpretarea rezultatelor analizelor si eventual evaluarea modului in care afectiunea se recupereaza;
  • Consultatiile nu vor putea implica un examen clinic complet (nu vor putea fi facute masuratori ale semnelor vitale, nu vor putea fi obtinute date clinice in urma palparii sau auscultatiei pacientului);
  • In functie de cele constatate de medic, consultatiile se vor putea finaliza fie cu recomandari simple cu instructiuni de urmat, fie cu recomandari pentru un consult clinic de specialitate sau investigatii;
  • Medicul nu va putea emite toate tipurile de retete/(vor putea cel mult fi emise recomandari de medicamente OTC – medicamente eliberate de farmacii fara prescriere medicala / retete pentru prelungirea de tratamente pentru afectiuni cronice pentru perioade de maximum 30 de zile;
  • Raportul medical al consultului, inclusiv recomandarile facute la final, se va regasi in dosarul medical al pacientului;
  • Pacientul este rugat sa tina seama de recomandarile facute de medic si sa nu le depaseasca. Medicul curant si ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE isi declina orice raspundere in cazul in care pacientul nu urmeaza aceste recomandari. In cazurile in care recomandarile efectuate in cadrul consultatei nu imbunatatesc simptomele prezentate, pacientul are datoria de a solicita o noua opinie. Daca simptomele se agraveaza sau apar reactii adverse la medicametele recomandate pacientul va apela serviciul de urgenta 112/se va prezenta la Camera de Garda.

Pentru folosirea serviciul de consultatii online se aplica, cu modificarile de rigoare, toate regulile de accesare a serviciilor ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE mentionate in primele capitole ale acestui document.

Serviciul de consultatii online este disponibil ca o alternativa a consultatiilor in prezenta pacientului in cabinetul medicului. Accesarea acestui serviciu reprezinta consimtamantul pacientului pentru prelucrarea imaginii si vocii sale in conditiile expuse mai sus, precum si acceptarea tuturor termenilor si conditiilor incluse in prezenta sectiune.

PROGRAMAREA SI PLATA

  • Programarile se vor face in acelasi mod ca si programarile pentru serviciile efectuate fizic in cabinet, in functie de disponibilitatea pacientului si a medicului.
  • Pacientul intelege si accepta ca acesta nu este un serviciu gratuit si accepta sa achite serviciul inainte de efectuarea lui.
  • Pacientul intelege si accepta ca in cazul neachitarii serviciului in maxim 4 ore de la momentul primirii solicitarii de plata, programarea va fi anulata, fara ca ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE sa sa il notifice in acest sens.
  • Pacientul intelege si accepta ca ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE nu isi asuma responsabilitatea pentru situatiile in care solicitarea de plata nu a fost primita din motive ce nu tin de ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE.
  • Pacientul intelege si accepta ca trebuie sa anunte daca nu mai poate sa onoreze programarea pe care a facut-o cu cel mult 24 de ore inainte ca programarea sa aiba loc, in situatia in care perioada pana la programare este mai mare de 24 de ore.
  • Pacientul intelege si accepta ca in situatia in care nu anuleaza sau reprogrameaza programarea in termenul mentionat mai sus intreaga suma achitata va fi retinuta de ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE.
  • Programarile care au loc in mai putin de 24 de ore de la momentul inregistrarii nu pot fi anulate, ci doar reprogramate si sumele de bani achitate nu pot fi returnate (exceptie fac situatiile de caz fortuit sau de forta majora). Pacientii care nu au anulat sau reprogramat o programare conform termenilor de mai sus au dreptul la o sigura reprogramare.
  • Politica retur: odata prestate serviciile contravaloare consultatiei nu se returneaza

Cum plătesc serviciile medicale online?

Pentru a nu fi nevoie să ieși din casă, te încurajăm să plătești online. Prin parteneriatul ORL CLINIC – DR. LAURA ASAFTE și Libra Bank, ai la dispoziție un sistem securizat și ușor de folosit pentru plățile online. Fără să fie nevoie să te deplasezi la bancă, fără să plătești comisioane.